Ford F250 DPF OFF EGR OFF VMAX OFF Chiptuning Sid902
Ford F250 6.4 350km pochodzi z krainy dolarem i Colą płynącą. Zamieszkałej przez wszystkie narody świata gdzie ludzie zamawiają poczwórnego Big Maca. Amerykanie nie uprawiają sportu a przynajmniej nie taki, który zmuszałby ich do aktywności fizycznej. Wyjątkiem jest NASCAR gdzie jeździ się po okręgu tylko w lewo. Pozostałe tory wyścigowe są opuszczone gdyż mają też zakręty w prawo co jest zbyt skomplikowane. Z tego powodu, F250 nie jest zbyt przystosowany do skręcania.
Absurdalnie wielki 7m długości, prawie 4 tony wagi. Charakterystyczna kabina z wysuniętą do przodu komorą silnika jak na amerykański truck przystało, po to aby kierowca nie ogłuchł. Większość przeszkód na drodze znacznie wygodnie jest rozwalić niż objechać dookoła. Wszystko to sprawia, że samochód jest obiektem westchnień wszystkich ludzi zajmujących się demolką.
Ten konkretny egzemplarz Ford F250 w wersji „Harley Davidson” z decalami na burtach, detalami, logo na zegarach i HD na fotelach. Właściciel usunął zawór EGR a w jego miejsce zamontował rurę przelotową co spowodowało że auto od tej pory jeździło w trybie awaryjnym. Wykonaliśmy modyfikację oprogramowania na tzw „odłączoną wtyczkę elektryczną”, czyli pełne kompletne EGR OFF. Przy okazji usunięty został równie absurdalnej wielkości filtr cząstek stałych DPF wraz ze wszystkimi czujnikami temperatury i ciśnienia. Wykonaliśmy indywidualne strojenie tzw. Chiptuning po którym auto posiada ok. 390km i 1000nm. Usunięty został limiter prędkości ustawiony fabrycznie na 160km/h czyli tam gdzie zamyka się prędkościomierz.
Sterownik Siemens Sid902 w całości odczytany i zapisany po OBD2.
Modyfikacja wykonane manualnie, na podstawie damosa.
(Damos – plik pochodzący z fabryki, od producenta sterownika, zawierający mapy wraz ze skalowaniem, punktami próbkowania i etykietami dla programistów, podczas gdy same dane są przechowywane w sterowniku silnika)